Winkelmand

Volg je ons al?

Volg je ons al?

Kunnen we je ergens mee helpen?

Bekijk onze meest gestelde vragen.

Nog geen antwoord op je vraag?

Onze werkwijze



Door een ‘positieve tag’ in te voeren zie je enkel producten die aan deze tag voldoen en zoek je heel gericht op deze tag. Je sluit dus producten in. Dit is vooral handig als je nog specifieker wilt zoeken dan met onze filters mogelijk is. Met negatieve tags sluit je producten uit die je niet wilt zien. Hiermee kun je sneller tot een relevante selectie komen. Weet je bijvoorbeeld dat de ontvanger van jouw cadeau wél van reizen houdt, maar niet van boeken? Dan voer je reizen bij de positieve tags in en boeken bij de negatieve tags. Je ziet dan alle producten uit de categorie reizen, met uitzondering van boeken.


Als je bij de resultaten een product ziet waar je meer van wilt zien, misschien iets leuks waar je zelf niet op was gekomen, dan kun je bij het betreffende product kijken welke tags hierbij horen. Je kunt vervolgens een of meerdere van deze tags activeren om zo meer van dit type product te zien. Andersom kun je ook tags uitsluiten als je een product ziet dat je niet bevalt of een producttype dat te veel wordt getoond in je zoekresultaten. Zo voorkom je dat je meer van zulke producten ziet.


Tags kunnen betrekking hebben op verschillende kenmerken van een product. Enkele voorbeelden zijn: verwijzen naar een hobby zoals tekenen, verwijzen naar een kenmerk zoals duurzaam of verwijzen naar een bekend merk zoals Lego.

Om je te helpen met nog sneller en makkelijker zoeken werken wij met positieve en negatieve tags. Deze kun je invoeren in de cadeauvinder op de homepage of selecteren in onze webshopomgeving in het overzicht bovenin of onder de individuele producten. Zo kun je nog gerichter zoeken.

Door een ‘positieve tag’ in te voeren zie je enkel producten die aan deze tag voldoen en zoek je heel gericht op deze tag. Je sluit dus producten in. Dit is vooral handig als je nog specifieker wilt zoeken dan met onze filters mogelijk is. Met negatieve tags sluit je producten uit die je niet wilt zien. Hiermee kun je sneller tot een relevante selectie komen. Weet je bijvoorbeeld dat de ontvanger van jouw cadeau wél van reizen houdt, maar niet van boeken? Dan voer je reizen bij de positieve tags in en boeken bij de negatieve tags. Je ziet dan alle producten uit de categorie reizen, met uitzondering van boeken.

Als je bij de resultaten een product ziet waar je meer van wilt zien, misschien iets leuks waar je zelf niet op was gekomen, dan kun je bij het betreffende product kijken welke tags hierbij horen. Je kunt vervolgens een of meerdere van deze tags activeren om zo meer van dit type product te zien. Andersom kun je ook tags uitsluiten als je een product ziet dat je niet bevalt of een producttype dat te veel wordt getoond in je zoekresultaten. Zo voorkom je dat je meer van zulke producten ziet.

Tags kunnen betrekking hebben op verschillende kenmerken van een product. Enkele voorbeelden zijn: verwijzen naar een hobby zoals tekenen, verwijzen naar een kenmerk zoals duurzaam of verwijzen naar een bekend merk zoals Lego.
Heb je niet genoeg tijd of weet je écht niet wat voor cadeau je wilt kopen? Dan kun je wel wat hulp gebruiken! We helpen je graag met onze persoonlijke cadeauvinddienst. Tegen een betaalbare prijs zoeken wij aan de hand van jouw wensen een geschikt cadeau. Je hoeft dus alleen maar je wensen door te geven, wij doen de rest.
  • We gaan direct voor je aan de slag. We nemen je al het werk uit handen.
  • Bespaar tijd door ons team voor je te laten zoeken
  • Krijg een persoonlijke cadeauvinder uit het team
  • We vinden een cadeau waar je zelf niet snel op zou komen

Op cadeaumatch.nl kun je verlanglijstjes aanmaken. Je voegt een artikel aan je verlanglijstje toe door op het hartjesicoon op de productpagina te klikken. Je vindt je verlanglijstjes terug in je account of rechtsboven in de navigatiebalk. Je kunt deze op twee verschillende manieren gebruiken. Bewaar producten die je aan iemand (of jezelf) cadeau wilt geven. Dit kan handig zijn als je je nog aan het oriënteren bent en pas later iets wilt kopen.
Als persoonlijke verlanglijst om met anderen te delen. Je kunt de door jou gemaakte lijst via WhatsApp, e-mail of op verschillende andere manieren delen. Een handig manier om je wensen door te geven. Handig voor je verjaardag of kerst en Sinterklaas. Je kunt de producten zelfs rangschikken en zo je favoriet(en) aangeven.

Dit is een door ons team gemaakte cadeauselectie binnen een bepaalde categorie. Aan de cadeaus hangen verschillende tags. Dit kunnen cadeaus zijn die wij zelf het meest geschikt vinden binnen een bepaalde categorie (door het team gekozen) of bijvoorbeeld cadeaus die een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben (leuk voor weinig geld). De prijs-kwaliteit verhouding is in het laatste geval niet gebonden aan een specifieke prijsdrempel, zoals de filter ‘Tot 25 euro’ dit wel is.

Bij leuk voor weinig is geld is de prijs-kwaliteit verhouding niet gebonden aan een specifieke prijsdrempel. Het geeft puur de goede verhouding aan tussen de prijs en het type product. Als je een bepaald budget hebt kun je kiezen voor ‘Tot 30 euro’. Ben je juist op zoek naar een klein cadeau qua formaat, kies dan voor ‘kleine cadeaus’. Deze cadeaus zijn klein van formaat en geschikt voor het samenstellen van een pakket of voor in een surprise.

Ja. Naast het eigen assortiment, werkt Cadeaumatch ook samen verschillende Nederlandse verkooppartners. Dit wordt ook wel dropshopping genoemd. Door naast onze eigen voorraad met verschillende verkooppartners samen te werken, kunnen we een zo groot mogelijk assortiment
aanbieden. Hierdoor is er altijd wel iets geschikts te vinden. Je blijft altijd profiteren van de voordelen van Cadeaumatch. En alle zaken rondom prijzen, bestellen, retourneren en garantie blijven hetzelfde. Je zult er daarom waarschijnlijk niet veel van merken.

Betalen

Je kunt betalen via iDeal, PayPal, Apple Pay, Creditcard en achteraf betalen via Klarna.

Ja, dit kan. Achteraf betalen gaat via Klarna, selecteer dit als betaalmethode tijdens het afrekenen. Je dient de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst te betalen.

Als je betaling is mislukt kan dit verschillende oorzaken hebben. Dit verschilt per betaalmethode.

Gekozen voor achteraf betalen
Achteraf betalen gaat via Klarna. Als dit niet lukt, kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • Het bestelbedrag is te hoog
  • Er zijn openstaande facturen en/of overgedragen aan het incassobureau
  • Eerder geplaatste bestellingen

Overige betaalmethodes
Een aantal tips:

  • Probeer een andere betaalmethode, indien mogelijk
  • Probeer een andere browser of via een ander apparaat
  • Probeer het later opnieuw, mogelijk is er een tijdelijke storing bij de bank of creditcardmaatschappij.

Krijg je een melding dat de bestelling of betaling is mislukt, maar is er wel geld afgeschreven? Dan betalen we je terug. Hoe snel je het geld ontvangt, hangt af van de reden en van je betaalmethode.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op:

  • Stuur ons een bericht via WhatsApp (06 18 12 42 92) of Facebook messenger.
  • Stuur een e-mail naar info@cadeaumatch.nl
  • Gebruik het contactformulier op de contactpagina.

Nadat het afronden van de bestelling ontvang je de factuur per mail. Als je een account hebt aangemaakt, kun je de facturen ook terugvinden in je account onder ‘Mijn bestellingen’.

Ja, alle prijzen op cadeaumatch.nl zijn inclusief BTW. Je vindt de BTW terug op je factuur.

Bestellen

Wil je een artikel bestellen? Volg dan de volgende stappen:

  1. Zoek een artikel via de cadeauvinder, de zoekbalk of direct via een productcategoriepagina.
  2. Voeg het artikel toe aan je winkelmandje.
  3.  Ga naar je winkelmandje en klik op afrekenen.
  4. Vul je gegevens in. Het bezorgadres kan afwijken van het factuuradres.
  5. Maak een account aan of bestel als gast. Met een account vind je alle informatie over jouw bestelling op één plek. Ook is het met een account mogelijk om producten op te slaan in een verlanglijst.
  6. Als je een kortingscode hebt kun je deze na je adresgegevens invullen.
  7. Controleer de gegevens en je winkelmandje en kies een betaalmethode.
  8.  Klik op afrekenen en rond je bestelling af.
  9. Je ontvangt de factuur en bestelbevestiging op het bij ons bekende e-mailadres. Als je voor een account aanmaken hebt gekozen kun je hier ook de factuur terugvinden. Zodra de bestelling wordt verzonden ontvang je een verzendbevestiging per mail.
  10. Veel plezier met geven!

Ja, je kunt ook als gast bestellen. Je profiteert dan niet van de voordelen van een account, zoals al jouw bestellingen op één plek inzien en verlanglijstje aanmaken.

Als je bestelling nog niet is verzonden is het mogelijk om het te wijzigen of annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Gezien snelheid hierbij van belang is, kun je het beste contact opnemen via Whatsapp op 06 18 12 42 92. Als dit niet mogelijk is kun je ook contact opnemen via
info@cadeaumatch.nl. Je kunt ook altijd gebruikmaken van de retourtermijn van 30 dagen.

Als je een verzendbevestiging hebt ontvangen is het niet meer mogelijk om je bestelling te wijzigen. In sommige gevallen is het mogelijk om je adres via de track & code aan te passen. Als je de verzendbevestiging nog niet hebt ontvangen gaan we onze uiterste best doen om je wijziging door te voeren. We kunnen echter niet garanderen dat dit altijd lukt.

Ja, je ontvangt een bevestiging zodra de bestelling is verzonden. Hoe lang het duurt voordat je bestelling wordt verzonden verschilt per product.

Bestellen bij een verkooppartner werkt op dezelfde manier als het bestellen van producten die bij Cadeaumatch op voorraad zijn. Je profiteert ook van dezelfde voordelen. Het enige verschil is dat je bestelling vanuit een ander magazijn komt. Het kan dus zijn dat de doos anders is.

Bezorgen

Voor bestellingen betaal je geen losse verzendkosten. De verzendkosten zitten gedeeltelijk in de productprijs inbegrepen. Het andere deel van de verzendkosten betalen wij zelf om deze kosten schappelijk te houden voor onze klanten.

De verwachte bezorgtijd staat per product aangegeven op de productpagina. In de meeste gevallen is dit binnen een paar werkdagen. De bezorgtijd verschilt per product. Het is namelijk afhankelijk van de voorraad en of dit door een verkooppartner wordt geleverd of rechtstreeks door Cadeaumatch.nl.

Het is mogelijk dat je bestelling in meerdere delen wordt bezorgd. We werken met verkooppartners die hun product rechtstreeks naar jou sturen. Hierdoor kan het ook zijn dat de producten via verschillende bezorgdiensten worden geleverd. Je ontvangt in alle gevallen altijd een track & trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Hier zie je ook of je eventueel kunt kiezen voor afhalen bij een bezorgpunt en wat er met jouw bestelling gebeurt als je niet thuis bent.

Als je bestelling wordt verzonden krijg een track & trace-code. Als je bestelling in meerdere delen wordt bezorgd ontvang je ook meerdere codes. Via de code(s) kun je zien wat er met je bestelling gebeurt als je niet thuis bent.

Als je pakket niet op de verwachte tijd hebt ontvangen, controleer dan het volgende:

  • Klik op de track & trace-code en kijk of de bezorgstatus is veranderd. Mogelijk zie je een nieuwe bezorgtijd of is het pakket elders afgeleverd.
  • Kijk in de bestelbevestiging die je per mail hebt ontvangen en via de track & trace-code of het volledige bezorgadres goed staat ingevuld.
  • Controleer of er een niet-thuis bericht in je brievenbus ligt. De bezorger heeft het pakket dan niet aan je af kunnen leveren. Via de code op het briefje kun je zien wat de vervolgstap is.
Geeft dit geen duidelijkheid? Wacht dan nog even af. In de meeste gevallen wordt je bestelling alsnog de volgende werkdag bezorgd. Heb je na 5 dagen nog niets ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier op de klantenservice pagina.

Dit verschilt per bestelling. Als je ervoor kunt kiezen om je pakket bij een PostNL-punt op te halen dan kun je hiervoor kiezen tijdens het afrekenen. Als je de optie niet ziet is het niet mogelijk.

Ja, dat kan. Je factuuradres en bezorgadres hoeven niet hetzelfde te zijn. Vul bij het afronden van je bestelling het gewenste bezorgadres in. Dit adres is voor je hele bestelling. Als je bestelling uit meerdere delen bestaat is het niet mogelijk om het bezorgadres per product te laten afwijken. Je kunt in dat geval het beste losse bestellingen plaatsen.

Je kunt je adres via je account wijzigen. Ga hiervoor naar ‘Mijn account’ en klik op ‘adres bewerken’. Wil je het adres van een geplaatste bestelling veranderen? Dat kan alleen als je bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met ons. Gezien snelheid hierbij van belang is, kun je de het beste contact opnemen via Whatsapp op 06 18 12 42 92. Als dit niet mogelijk is kun je ook contact opnemen via info@cadeaumatch.nl.
Als je een verzendbevestiging hebt ontvangen is het niet meer mogelijk om je bestelling te wijzigen. In sommige gevallen is het mogelijk om je adres via de track & trace-code aan te passen. Als je de verzendbevestiging nog niet hebt ontvangen gaan we onze uiterste best doen om je wijziging door te voeren. We kunnen echter niet garanderen dat dit altijd lukt.

Dit kan alleen als je bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met ons. Gezien snelheid hierbij van belang is, kun je de het beste contact opnemen via Whatsapp op 0618 12 42 92. Als dit niet mogelijk is kun je ook contact opnemen via info@cadeaumatch.nl.

Retourneren

Wil je een artikel retourneren? Dan dient het artikel in de originele staat, met eventuele toebehoren en in de originele verpakking te worden teruggestuurd, indien redelijkerwijs mogelijk. We adviseren je om de originele verpakking en verzenddoos bij ontvangst voorzichtig open te maken, zodat je deze kunt gebruiken voor het retourneren. Je mag artikelen tot 30 dagen na ontvangst retourneren. Retourneren is gratis. Na het aanmelden krijg je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
  1. Meld je retour aan. Als je nog geen account hebt en een product wilt retourneren dan kun je hier producten van verkooppartners retourneren en hier direct retourneren naar Cadeaumatch.nl. Heb je wel al een account? Dan kan het nog makkelijker en kunnen wij informatie uit je accountgegevens ophalen. Ga hiervoor naar de “mijn account” omgeving. Hier vind je een overzicht van je bestellingen met bij iedere bestelling een bijhorende retourneerknop. Omruilen voor een ander product? Geef dit dan aan in het formulier.
  2. Pak je retour goed in. Gebruik hiervoor een stevige doos, zoals de doos waar je het product in hebt ontvangen. Zo houd je de kans op beschadigingen zo klein mogelijk.
  3. Je ontvangt snel na het aanmelden van je retour verdere retourinstructies.
  4. Stuur het pakketje gratis terug via een postkantoor of andere retourneerlocatie bij jou in de buurt.
  5.  We sturen je een mail als we je retour hebben ontvangen. Je ontvangt vervolgens binnen 14 dagen je geld terug op het bij ons bekende rekeningnummer. In het geval van achteraf betalen vervalt je betaalverplichting.

Ja, retourneren is gratis. De retourtermijn is 30 dagen.

De meeste producten kun je probleemloos retourneren. Helaas zijn er ook producten die niet terug kunnen worden gestuurd:

  • Verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken, bijvoorbeeld producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet teruggestuurd kunnen worden
  • Producten met een beperkte houdbaarheid
  • Op maat gemaakte producten
  • Gepersonaliseerde producten
  • Producten die tijdens het leveren onherroepelijk vermeng raken met andere zaken.

Als een product niet geretourneerd kan worden, staat dit ook aangegeven op de pagina van het product.

Nadat we je bestelling hebben ontvangen storten we het geld binnen 14 dagen terug.

Het liefst in de originele verpakking. Deze is namelijk precies afgestemd op het product waardoor de kans op beschadigingen het kleinst is. We raden je aan de verpakking voorzichtig te openen en tot zover nodig is om je bestelling te controleren.
Heb je de originele verpakking niet meer of kan het niet meer worden gebruikt? Dan kijken wij graag mee. Zo kunnen wij je adviseren over hoe je het product het beste terug kunt sturen. Let er alsjeblieft wel op dat met sommige producten waardevermindering kan optreden als je het anders behandelt dan nodig is om te controleren. Dit kan invloed hebben op het bedrag dat teruggestort zal worden.

Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op via het contactformulier.

Garantie

Wettelijke garantie
Voor alle producten die je online koopt geldt een wettelijk garantie. Dit houdt in dat je artikel moet voldoen aan wat er beloofd is en wat je redelijkerwijs van het artikel mag verwachten. Wat je mag verwachten hangt af van het merk, de prijs, de belofte van de verkoper, de informatie op een productpagina of belofte in een reclame. Als je product tijdens normaal gebruik toch kapot gaat, heb je mogelijk recht op een gratis reparatie of vervangend product. De garantieduur is minimaal 6 maanden. De daadwerkelijke garantieduur verschilt per product.

Fabrieksgarantie
Naast wettelijk garantie heb je ook vaak recht op fabrieksgarantie. Ook hier geldt dat je bij normaal gebruik recht hebt op een reparatie of vervanging. Dit geldt dus niet als het artikel door je eigen toedoen defect is geraakt. De termijn van de fabrieksgarantie kan verschillen, vaak is dit 1 tot 2 jaar. Je vindt informatie over de fabrieksgarantie van het door jou gekochte product op de productpagina.
Bij defecte artikelen wordt er vaak gebruikgemaakt van de fabrieksgarantie. Deze is namelijk vaak makkelijker en sneller afgehandeld dan je wettelijke garantie. Maar let er wel op dat je in sommige gevallen zelfs na het verlopen van een fabrieksgarantie nog recht kunt hebben op je wettelijke
garantie.

Dit verschilt per product. Je kunt de garantietermijn terugvinden op de pagina van het door jou gekochte product.

Je factuur dient als garantiebewijs. Deze ontvang je per mail na het afronden van je bestelling. Als je een account hebt aangemaakt kun je deze ook terugvinden in je account.

Als je artikel niet op de juiste manier is gebruikt, heb je geen recht op garantie. Niet op de juiste manier houdt in: niet volgens de voorschriften en instructies, voor andere doeleinden dan waarvoor het product bedoeld is of na het aanbrengen van wijzigingen aan het product zonder toestemming van Cadeaumatch.

Overige vragen

Sommige producten kun je laten inpakken. Hierbij kun je ook kiezen uit verschillende soorten inpakpapier. Dit kan echter nog niet bij alle producten. Dit hangt van de leverancier af. Het laten inpakken is wel iets wat wij belangrijk vinden voor een cadeauwebshop. Ons streven is dan ook om naar een situatie toe te werken waarin dit in de toekomst bij alle producten mogelijk is.
Sommige producten kun je laten voorzien van een wenskaart. Hierbij kun je ook kiezen uit verschillende soorten wenskaarten en mag je hiervoor ook een tekst doorgeven. Dit kan echter nog niet bij alle producten. Dit hangt van de leverancier af. Het kunnen meesturen van een wenskaart is wel iets wat wij belangrijk vinden voor een cadeauwebshop. Ons streven is dan ook om naar een situatie toe te werken waarin dit in de toekomst bij alle producten mogelijk is.

Onderaan elke nieuwsbrief vind je de mogelijkheid om je uit te schrijven. Cadeaumatch heeft verschillende soorten nieuwsbrieven. Je kunt er daarom ook voor kiezen om je voorkeuren aan te passen. Je kiest dan zelf welke nieuwsbrieven je nog wel wilt ontvangen. Zo mis je geen belangrijke inspiratiemomenten.

Gepersonaliseerde cadeaus zijn populair en kunnen bij ons, als dé cadeauvinder van Nederland, niet ontbreken. Wij hebben hiervoor dan ook een eigen categorie. Je kan deze producten het makkelijkst vinden door in de filter “soort cadeau” de optie “gepersonaliseerd” aan te vinken.

Voor een vraag, opmerking of klacht, kun je op verschillende manieren contact met ons opnemen:

  • Stuur een bericht via WhatsApp naar 06 18 12 42 92
  • Stuur een bericht via Facebook Messenger
  • Vul het contactformulier op de klantenservice pagina in
  • Stuur een e-mail naar info@cadeaumatch.nl

Voor een juiste klachtenregistratie verzoeken wij je om klachten via de bovenstaande manieren in te dienen, omdat wij het dan schriftelijk kunnen vastleggen. Lukken bovenstaande opties niet, dan kun je ook bellen naar +31(0)6 18 12 42 92. Doe dit alleen als bovenstaande opties niet lukken. We zullen dan gezamenlijk het formulier doornemen. In alle andere gevallen verwijzen we je door naar één van de bovenstaande opties. Zo staat je vraag, opmerking of klacht goed geregistreerd.

Wat vervelend dat je teleurgesteld bent. Onze excuses, dat is uiteraard niet de bedoeling. In het geval van een klacht is het belangrijk om dit zo snel mogelijk te melden. De kans dat we dit naar tevredenheid kunnen oplossen is dan het grootst. Doe dit uiterlijk binnen 14 dagen na het ontstaan van de klacht.
Je kunt je klacht via één van de volgende contactopties doorgeven.

  • Stuur een bericht via WhatsApp naar 06 18 12 42 92
  • Stuur een bericht via Facebook Messenger
  • Vul het contactformulier op de klantenservice pagina in
  • Stuur een e-mail naar info@cadeaumatch.nl

Probeer je klacht zo duidelijk mogelijk toe te lichten en te onderbouwen. Zo krijgen we een completer beeld van de situatie. Je ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen een reactie op je klacht. We zullen daarbij streven naar een zo goed mogelijke oplossing om de klacht naar tevredenheid af te handelen.

Krijg je het perfecte cadeau niet gevonden?

Ik heb een vraag